• 0722730572
    0722730572 ברוכים הבאים לדיאגנוסטיכאן, אתר האבחונים הרפואיים של ישראל! אצלנו, הבריאות היא באמת לפני הכל!
  • אבחונים מכל הסוגים!
    אבחונים מכל הסוגים! אנו נספק לכם את שירות האבחון הרפואי המקיף והטוב ביותר. הבטיחו לעצמכם חיים ארוכים יותר!
  • הקדימו תרופה למחלה!
    הקדימו תרופה למחלה! זכרו תמיד כי הבריאות נמצאת בידיכם. אבחון רפואי איכותי יוכל לחסוך לכם המון סבל בעתיד!

מכשירי שמיעה לשדרוג איכות חיי מבוגרים

מכשירי שמיעה לשדרוג איכות החיים אצל מבוגרים

הרבה אנשים מבוגרים מתקשים לקבל את הידיעה שהם צריכים להרכיב מכשירי שמיעה. מבחינתם מדובר בפגיעה קשה באגו, מה פתאום הם, שכל חייהם יכלו לעשות כל דבר בלי ששום דבר יפריע להם, פתאום צריכים ללכת עם מכשיר שמיעה בשביל לשמוע טוב יותר. לא יכול להיות שזה כך.

הרבה אנשים מבוגרים מתקשים לקבל את זה ולכן איכות החיים שלהם נפגעת. במקום להשתמש במכשיר שיאפשר להם לשמוע טוב יותר קולות וצלילים, הם מעדיפים להיכנע לתחושת הפגיעות ולגאווה האישית ולוותר על אפשרות לשפר את איכות החיים שלהם בכמה רמות. כפי שנראה מיד, לא מדובר רק באיכות החיים שלהם אשר נפגעת אלא הרבה מעבר לכך, למשל תחושת הביטחון והבטיחות האישי שלהם.

מכשירי שמיעה הם לא רק צורך אישי בשביל לנהל חיים פעילים מבחינה חברתית אלא הרבה מעבר לכך, איכות החיים לא נמדדת אך ורק ביכולת לנהל שיחות, להקשיב לצלילים וקולות, להאזין למוזיקה או לשמוע דמויות מסרטים. איכות חיים היא גם האפשרות לשמוע את הסביבה, להיות מודע למה שקורה מבחינה ווקאלית באזור שלנו, זה חלק מאיכות החיים ויתרה מזו, זה חלק מהיכולת לחוש תחושת בטיחות. אם לא נוכל לשמוע את הסביבה, איך נוכל לדעת מה מתרחש ואיך נוכל להרגיש בטוחים? ברור לכל שאם יכולת השמיעה שלנו ירדה, אנחנו חייבים להיעזר במכשיר שמיעה בשביל שנוכל לעזור ליכולת הזאת לחזור אל הבסיס שלה. בדיוק כמו שמשקפיים מהווים כלי עזר עבורנו כשהראייה שלנו יורדת.

איך משכנעים מבוגרים שמכשירי שמיעה טובים לאיכות חיים

כפי שציינו בתחילת המאמר, ישנם הרבה מאוד מבוגרים שמתקשים לקבל את הצורך שלהם להרכיב מכשיר שמיעה. מבחינתם מדובר בפגיעה קשה באגו. הרבה פעמים הם גם יתמהמהו שהם בכלל צריכים מכשיר שמיעה. הם יסבירו ששמיעתם מצוינת ואין שום סיבה שירכיבו מכשיר כזה.

לכן יש לנסות לשכנע אותם בדרכים שונות שהם זקוקים למכשיר כזה ושהוא יכול לעשות להם רק טוב. זה יכול להיעשות באופן אישי, אחד על אחד, לעיתים זה גם עדיף כי אז הם ירגישו פחות מותקפים, מצד שני, יש מצב בהם תידרש עבודה קבוצתית של משפחה וחברים בשביל שיסכימו להרכיב מכשיר שמיעה, למשל ישיבה במהלכה כל אחד יסביר להם כמה דואגים להם, כמה זה חשוב שירכיבו מכשיר שמיעה, יפרטו בפניהם את כל ההסברים לכך שהם זקוקים למכשיר שמיעה, החל מדאגה לאיכות החיים שלהם ועד דאגה לבטיחותם.

אופציה נוספת היא להביא גורם מוסמך שידבר איתם או לחילופין להביא אותם אל אותו גורם מקצועי. הוא ידגים להם כמה איכות חייהם תשתנה לטובה, וכמה מכשיר שמיעה יכול לעזור להם. לעיתים שיחה של איש מקצוע יכולה לעזור הרבה יותר מכל ניסיון שכנוע אחר בגלל הניסיון והידע שלהם. רצו לנסות את זה בשביל לעזור ולקדם את העניין.