• 0722730572
    0722730572 ברוכים הבאים לדיאגנוסטיכאן, אתר האבחונים הרפואיים של ישראל! אצלנו, הבריאות היא באמת לפני הכל!
  • אבחונים מכל הסוגים!
    אבחונים מכל הסוגים! אנו נספק לכם את שירות האבחון הרפואי המקיף והטוב ביותר. הבטיחו לעצמכם חיים ארוכים יותר!
  • הקדימו תרופה למחלה!
    הקדימו תרופה למחלה! זכרו תמיד כי הבריאות נמצאת בידיכם. אבחון רפואי איכותי יוכל לחסוך לכם המון סבל בעתיד!

אבחון סרטן הכבד

 

 

 

סרטן הכבד הוא הסרטן החמישי בשכיחותו מבין מחלות הסרטן והשלישי ברשימת מחלות הסרטן הגורמות למוות. מדי שנה מתגלים בישראל כמאתיים מקרים של סרטן הכבד. כשליש מחולי סרטן הכבד נשארים בחיים חצי שנה לאחר אבחון המחלה וכשישה עשר אחוז מהחולים שורדים שנה לאחר האבחון. זהו סוג הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים והוא תוקף בעיקר אנשים בני חמישים ומעלה. סרטן המתפתח באיבר אחר של הגוף ומתפשט אל הכבד, נקרא סרטן כבד שניוני. רוב גידולי הסרטן הראשוניים מתחילים בתאי רקמת הכבד – Hepatocytes, סוג זה של סרטן נקרא קרסינומה של תאי כבד Hepatocellular Carcinoma, או Malignant Hepatoma.  ילדים יכולים לפתח קרסינומה של תאי הכבד של ילדים - Hepatoblastoma. 

בין הסימפטומים לסרטן הכבד: צהבת, אובדן תיאבון, ירידה במשקל, עייפות, תחושת אי נוחות בחלל העליון של הבטן, בלבול ועוד.  בכל מקרה של הופעת אחד או יותר הסימפטומים הללו, מומלץ לגשת לאבחון מקצועי. כמו כן, עלייה במדדי תפקודי הכבד בבדיקת דם תקופתית עשויה להיות אחד הסימנים הראשונים לתהליכים המתרחשים בכבד.

מחקרים הראו את גורמי הסיכון הבאים להופעת סרטן הכבד:

•דלקת כבד נגיפית – Hepatitis,וירוסים אלה יכולים לעבור מאדם לאדם באמצעות דם ,באמצעות מגע מיני או בלידה. סרטן כבד עלול להתפתח שנים אחרי ההידבקות בווירוס.חיסון יכול למנוע הידבקות בדלקת    מסוג B וכך למנוע סרטן הכבד. 

•שחמת הכבד,צירוזיס-  מחלה בה תאי כבד ניזוקו ובמקומם נוצרת רקמה מצולקת. שחמת יכולה להיגרם כתוצאה אלכוהול, סמים מסוימים, טפילים  וכימיקלים אחרים. 

•אפלטוקסין, Aflatoxin  -  חומר מזיק המיוצר על ידי סוגים מסוימים שלעובש.ומגיע אלינו דרך בוטנים, תירס וזרעים.  

•גברים עלולים לפתח סרטן כבד כפליים מנשים.

 

•היסטוריה משפחתית  

•גיל -  מעל גיל 60 

ככל שיש לאדם יותר גורמי סיכון, כך עולה הסיכוי שיתפתח סרטן כבד. יחד עם זאת, אנשים רבים עם גורמי סיכון ידועים אינם מפתחים את המחלה.

אבחון סרטן הכבד 

אבחנה של סרטן הכבד מתבצעת באמצעות מספר בדיקות: סריקת אולטראסאונד, המאפשרת סריקה של האברים הפנימיים באמצעות גלי קול, סריקת CT, צילום רנטגן מתקדם המאפשר יצירת הדמיה תלת ממדית של אותם אברים, MRI, בדיקה בה נעשה שימוש בשדה מגנטי ליצירת תמונות חתך רוחביות ובדיקת PET, בה מוזרק לגוף סוכר רדיואקטיבי ולאחר מכן נערכת סדרת צילומים. ייתכנו גם ביופסיה, נטילת דגימה של תאים מהכבד לצורך בדיקה מיקרוסקופית, ולפרוסקופיה, בדיקה בה מוחדר טלסקופ קטן לחלל הבטן. אנשי האבחון המקצועיים והמנוסים של דיאגנוסטיכאן, אתר האבחונים הרפואיים של ישראל יעניקו לך אבחון אמין ויעיל של סרטן הכבד, באמצעות המכשור המתקדם ביותר ותוך הקפדה על רמת שירות גבוהה.